Samochód - naprawa i koszty utrzymania

Dodane: 07-08-2016 08:01
Samochód - naprawa i koszty utrzymania Rezystor dmuchawy

Czy zawsze warto oddać samochód do serwisu?

Niektóre usterki naszych samochodów wymagają od nas nie lada wysiłku i konieczne jest wtedy oddanie samochodu do odpowiedniego serwisu. W przypadku wielu awarii niezbędne są specjalistyczne części, których nie posiadamy, jednak czasem nie będziemy musieli podejmować aż takich czynności. W wielu przypadkach drobne awarie możemy naprawić samodzielnie, a wystarczy jedynie, że zapewnimy sobie kogoś do pomocy i będziemy mieć odpowiednie narzędzia. Takie własnoręczne naprawy pozwalają nam rozwijać nasze umiejętności, a poza tym jeśli usterka jest naprawdę mała, nie ma sensu marnować czasu na pozostawianie samochodu w warsztacie. Sami często naprawimy niektóre rzeczy o wiele szybciej i bez zbędnych dodatkowych wydatków.


Zasady działania dmuchawy śrubowej

Zasada działania

Dwa elementy śrubowe o wzajemnie uzupełniających się asymetrycznych profilach zamykają, a następnie sprężają powietrze znajdujące się pomiędzy nimi. Powietrze jest progresywnie sprężane podczas każdego obrotu. Wtłaczane powietrze wypełnia przestrzeń znajdującą się przed tłokami śrubowymi. Podczas obrotu wirników wlot powietrza zamyka się, więżąc określoną ilość powietrza. Wirniki kontynuują obrót, zmniejszając objętość pomiędzy żłobkami śrub a obudową. Zazębianie się wirników trwa do momentu, kiedy powietrze zostanie wypchnięte do otworu wylotowego.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Dmuchawa


Wikipedia o pompie

Pompa ? urządzenie służące do wytworzenia różnicy ciśnień między stroną ssawną (wlotem do pompy) a tłoczną (wylotem z pompy), umożliwiającej transport cieczy lub osadów. Działanie pompy polega na przekazaniu cieczy siły mechanicznej przez wirnik, tłok lub membranę, celem jej sprężenia.

Aktualnie wszystkie przenośniki cieczy nie mające tłoka, membrany, łopatek, lub wirnika nie zaliczają się do pomp, mimo posiadania w nazwie słowa pompa. Jako przykłady dawnych pomp podawane są przenośniki cieczy, stanowiące nierozłączny element z silnikiem, np. parowy podnośnik wody i jego odpowiednik spalinowy, w których czynnik roboczy np. para wodna bezpośrednio przekazuje energię cieczy. Ponieważ parowe i spalinowe podnośniki wody mają jedynie znaczenie historyczne, przeważnie nie umieszcza się ich w klasyfikacji, albo nie zalicza do pomp. Podobnie jest ze śrubą Archimedesa.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Pompa