O autokarach i transporcie

ch.Komfort podróży autoakremAutokary duże i małe spełniają jedną, podstawową funkcję- maja przewieźć grupę osób na wskazane miejsce o wskazanym czasie. Jednak autokary różnią się od siebie na różnych płaszczyznach, co wpływa na dł

Dodane: 14-06-2016 18:07
O autokarach i transporcie Transport regionalny dla przykładu to znakomity sposób na podróż ze zorganizowanymi grupami. Grupy dzieci, wyjazdy na treningi czy praktycznie każda inna potrzeba wycieczki. O podróżach.

Komfort podróży autoakrem

Autokary duże i małe spełniają jedną, podstawową funkcję- maja przewieźć grupę osób na wskazane miejsce o wskazanym czasie. Jednak autokary różnią się od siebie na różnych płaszczyznach, co wpływa na długość podróży i jej wygodę dla pasażerów. Mamy duże autokary z miejscami do spania, klimatyzacją, toaletą, telewizją, a nawet dostępem do Wi-Fi.

Mniejsze lub starsze autokary mają ograniczony dostęp do powyższych udogodnień, ale i tak potrafią być komfortowe dla pasażera. Ważne są np. wygodne siedzenia, czy choćby ogólna sprawność i stan całego pojazdu. Jeszcze jedna sprawa, która ma spore znaczenia na przebieg i bezpieczeństwo całej podróży to oczywiście kierowca, a dobrego kierowcy nie zastąpi nawet najnowocześniejszy autokar.


Autokarem za granicę

Polscy przewoźnicy oferują wycieczki nie tylko krajowe, niektórzy z nich posiadają licencję na wyjazdy zagraniczne. Niestety licencja jest wymagana przez Unię Europejską i prawo Polskie, wiec przewoźnicy bez takiej licencji nie mają prawa prowadzić działalności transportu zbiorowego zagranicznego.

Jednymi z częstszych tras jest np. Belgia, Praga czy tez Wiedeń. Ceny takich wyjazdów są oczywiście droższe niż te wyjazdy w granicach naszego kraju, jednak czasami jest to dużo korzystniejsza opcja niż powiedzmy lot samolotem na wskazane miejsce.


Hybrydowe... autokary?

Napędy inne niż te na paliwo staja się coraz szerzej stosowane, do tego stopnia, że już w autobusach i autokarach montuje się napędy hybrydowe. Póki co jeden Polski producent wypuszcza takie właśnie autobusy, jednak niestety nie jeżdżą one u nas, a głównie w Niemczech. Jednak możliwe, ze wkrótce i u nas autobusy miejskie będą napędzane takim napędem.

Niektórzy prywatni przewoźnicy już zrobili inwestycje w takie pojazdy hybrydowe i można je wynająć na wycieczkę, czy nawet przejazd zagraniczny. Niestety jednak kilka lat przyjdzie nam poczekać zanim stanie się to standardowym napędem montowanym w pojazdach dalekobieżnych takich jak autokar.